Komunikace
Cílem tohoto portálu je nabídnout možnost rozvoje osobnosti každému, kdo pociťuje nějaký nedostatek, nebo potřebu něco vylepšit, a to v první řadě na poli komunikace.
Rozvinuté komunikační dovednosti znamenají úspěch při navazování a udržování dobrých vztahů, při studiu na školách, při podnikání, vedení lidí, pro umění zapůsobit na ostatní. Dobré zvládání komunikace je nejdůležitějším faktorem v osobním, společenském i pracovním životě.
Nabízíme nejrůznější varianty rozvoje komunikačních dovedností
- individuální konzultace či supervize Vaší komunikace
- skupinový nácvik – kurzy (viz kurzy a výcviky, vzdělávací programy)
- přednášky
Komunikace je:
- spojení - být ve spojení, přenos, sdělování, výměna informací,
dorozumívání se mezi jednotlivci, nebo v rámci skupin
- pozorovatelná manifestace lidských vztahů a společnost síť těchto vztahů
- vztah (základní fenomén – stavební kámen kvality dorozumění)
- dobrá i špatná (-:
Prvky - témata, které dobrou komunikaci vytvářejí:
- sebereflexe (sebepojetí, sebeuvědomění, já v komunikaci atd.)
- vnímání druhých (co vnímáme,bariéry vnímání – předsudky
- mezilidské vztahy (význam vztahu pro komunikaci, utváření vztahu)
- naslouchání (proces naslouchání,aktivní a efektivní nasl.)
- verbální sdělení (charakter –abstrakce, přímost; obsah řeči atd.)
- neverbální sdělení (mimika, dotyky, modulace hlasu, mlčení, atd.)
- základní styly komunikace (agresivní, manipulativní, optimální)
- konverzace (efektivní konverzace, „ano“ a „ne“ reakce, atd.)
- pozitivní a negativní postoj (pozitivní přeformulovávání sdělení atd.)
- příjem a pojmenovávání („naladění dobrého spojení“)
- zvládání konfliktů a sporů
- zaujímání rolí (jakou roli nejčastěji zaujímám, je mi připisována atd.)
--- kontakt ---